یک آپارتمان نقلی بی نظیر، فقط با 4 نکته ساده!
نوشته شده توسط : ساحل

آیا در یك خانه كوچك با اتاق‌های كوچك حیات می‌كنید؟ اصلا نگران چیدمان منزل و طراحی چنین فضایی نباشید؛ این كار آن‌قدرها هم كه فكر می‌كنید سخت و دشوار نیست و می‌توان با انجام كارهایی ساده به چیدمان جذاب و كابردی در یك فضای كوچك رسید. این پنج اطاق كوچك بسیار قشنگ طراحی شده‌اند. ما در این مطلب می‌خواهیم این پنج اتاق و ویژگی‌های طراحی آن‌ها را به شما معرفی كنیم لغایت شما هم بتوانید از این ایده‌ها در طراحی پیرامون كوچك زندگی خود استفاده كنید.

 

دکوراسیون منزل های کوچک, چیدمان خانه های کوچک

 

1. دیوارهایی به رنگ سیاه

استفاده از رنگ‌های صریح و ملایم را فراموش كنید. اگرچه این نكته درست است كه استفاده از رنگ‌های صریح مایه بزرگ‌تر شدن فضا می‌شوند، ولی رنگ‌های ویس و تماشایی حیات (و فضاهای كوچك) را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌كنند. از كجا مطمئن شویم كه طراحی اطاق ما با رنگ سیاه به احسان انجام می‌شود؟ برای این كار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود کاربرد كنید لغایت با رنگ‌های طایفه موجود در اطاق كنتراست ایجاد كنند. آیا برای داشتن یك اطاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ‌های ویس بهره‌گیری كرد؟ خیر. اما كسانی كه این بخت را داشته‌اند كه بتوانند از رنگ‌های ویس در طراحی فضای كوچك خود کاربرد كنند به ندرت از این كار اظهار ندامت كرده‌اند.

 

دکوراسیون منزل های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

2. به کارگیری مبلمان با ابعاد بزرگ

این سوژه درست است كه به کارگیری مبلمان با ابعاد كوچك مایه می‌شود تا یك اتاق حائز تناسب درستی باشد و بی‌نظم و شلوغ به عقیده نرسد. ولی گاهی، به کارگیری یك مبلمان با ابعاد بزرگ (مانند یك كاناپه چندبخشی) مایه می‌شود یك فضای كوچك دنج شود و حس و حالی جذاب و خوشایند پیدا كند. در اتاقی كه در عكس بالا نگریستن می‌كنید، یك كاناپه چندبخشی فضای زیادی از اطاق تلویزیون را اشغال كرده است، حتی تا قسمتی از پنجره پیش رفته است. ولی سایر قسمت‌های این اتاق حائز مبلمان زیادی نیستند و به همین دلیل حس و حال كلی این اطاق بسیار دنج و چشم‌گیر شده است. وقتی این اتاق را می‌بینید برادر دارید بر روی كاناپه لم بدهید و در پایین نور طبیعی مدت زیادی را صرف تماشای تلویزیون بكنید.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

3. به کارگیری شمار زیادی عناصر طراحی برای رسیدن به جلوه‌ای غنی و كامل

این ایده در اتاق خوابی كه در عكس بالا می‌بینید به طور كامل اجرا شده است. تنها به این انگیزه كه مساحت فضای اتاق خواب شما كوچك است، نباید به این انگاشت برسید كه نمی‌توانید از عناصر تزئینی زیبا و ویژه کاربرد كنید و فضای خویش را با تعداد زیادی وسیله تزئینی پر كنید. یك تخته پشتی بزرگ و قشنگ تبدیل به نقطه كانونی این اتاق خواب شده است و آباژورهایی كه در كنار تخت‌خواب پیمان گرفته‌اند نه تنها به مکان زیبایی داده‌اند بلكه بسیار كاربردی هم هستند. نكته‌ای كه در این اتاق خواب به چشم می‌خورد و باعث جذابیت بیشتر آن شده است، استفاده از پالت رنگی ملایم و ایجاد تقارن بصری است. این كار مایه ایجاد حس و حالی ترازمند در مکان شده و اطاق خواب را از نظر بصری جذاب‌تر كرده است.

 

دکوراسیون خانه های کوچک, چیدمان منزل های کوچک

 

میز تحریر تاشو قابل تنظیم, چیدمان خانه های کوچک

 

4. از وسایل دوكاره یا چندكاره در یك فضای كوچك کاربرد كنید

طبیعی است كه اتاق‌های كوچك معمولا در خانه‌های كوچك قرار دارند و به همین علت برخی مواقع یك اتاق بیش از یك كاربرد برای اعضای خانه دارد و متعلق به استفاده‌های مختلفی می‌شود. دو اطاق كوچكی كه در دو عكس بالا مشاهده می‌كنید همین چگونگی را دارند، اما طراحی آن‌ها آن‌قدر هوشمندانه انجام شده است كه این دو اتاق وظایف مختلفی كه بر دوش آن‌ها گذاشته شده است را به احسان سپریدن می‌دهند. در اتاق خواب اول، فرورفتگی تو حصار یك میز تحریر كوچك و یك صندلی را در خویش جای داده است (توجه كنید كه چگونه این اتاق خواب با اطاق تلویزیون باره دوم كه دارای یك كاناپه بزرگ بود كنتراست دارد). در اتاق دوم، اریکه خواب تاشو است و تو فرورفتگی حصار می‌رود و یك میز غذاخوری كوچك به فضا اضافه می‌شود. اطاق دوم هم اتاق خواب است و هم اطاق غذاخوری.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: